Foodchain presenteras vid Jordbruksverkets satsning på Grüne Woche

28 okt, 2021

”Det här är vad vi har väntat på och sökt efter länge! Ett system som både kan hantera den enorma administration som krävs och samtidigt hjälpa oss i kommunikationen med slutkonsumenten…”

 


 
 
Den svenska regeringen satsar på att öka den svenska livsmedelsexporten av mervärdes- och ekologiska produkter. En del i detta arbete är att göra det möjligt för svenska företag att presentera sina produkter på världens största mässa för hållbara produkter, Grüne Woche i Berlin i slutet av januari 2022. Ett 20-tal företag deltar i den svenska montern.
I samband med uppstartsmötet för deltagarna i Göteborg var FCBs VD Cecilia Ryegård inbjuden som talare för att berätta om vikten av att kunna presentera sina mervärden för ökade exportmöjligheter. Cecilia talade om sina erfarenheter, dels som expert på ekomarknad i Sverige och Europa, men även utifrån de möjligheter som Foodchain by Blockchain ger i form av möjlighet till full spårbarhet, storytelling och minskad administrationsbörda för lantbrukare och förädlingsföretag.
– Det här är vad vi har väntat på och sökt efter länge! Ett system som både kan hantera den enorma administration som krävs och samtidigt hjälpa oss i kommunikationen med slutkonsumenten och förklara vårt högre pris än en vanlig kryddburk på ICA, sade Cherztin Persåkre, Österlenkryddor.